Belarus Devlet Ekonomi Üniversitesi

Uluslar arası Ekonomi İlişkileri Fakültesi üniversitenin en ünlü ve en önemli fakültesidir. Fakültenin Dünya Ekonomisi (Dış ekonomi faaliyet yönetimi ve Uluslar arası yatırımlar ihtisas alanları), Ekonomi Teorisi (Ekonomi siyaseti ihtisas alanı) ve İşletme bölümleri var.

Geleceğin uzmanlarından en yüksek mesleki, bilgisayar ve dil hazırlığı talep edilmektedir.

Fakülte Belarus’ta ilk olarak Dünya Ekonomisi ve Uluslar arası Ekonomi İlişkileri alanında uzman hazırlamaya başladı. Tüm bilim ve metot temeli eski SSCB’nin bu alanda en iyi üniversitelerin (Moskova Devlet Uluslar arası İlişkiler Enstitüsü, Dış Ticaret Akademisi, Diplomatlar Akademisi) tecrübesinden faydalanarak oluşturuldu.

Bugün hiç abartmadan fakültenin  dünya ekonomisi ve uluslar arası ekonomik ilişkiler alanında Belarus’ta en güzel uzman hazırlama tecrübesine sahip olduğunu söylenebilir.

Üniversite mezunları makro ve mikro analiz, uluslar arası pazarlama, dış ekonomi bağlantılarının geliştirme kurallarını ve milli ve uluslar arası piyasada fiyat oluşturma mekanizmasını çok iyi bilirler. Ayrıca geleceğin uluslar arası ekonomistleri muhasebe, işletme, finans, kredi operasyonları, sigortacılık, küçük işletme, bilgi teknolojileri alanında bilgilere sahip olacaktır.

Öğrencilerin dil hazırlığına çok önem verilmektedir, çünkü en az iki yabancı dil bilmek zorundadır. Bu konuda lingafon sınıflarında ve video ile uydu televizyon programlarının kullanıldığı laboratuarda ders veren uzman öğretim görevlileri yardım eder.

Eğitim sürecine yabancı öğretmenler ve uzmanlar aktif olarak katılmaktadır.

Fransızca öğrenen öğrencilerin BGEU diplomasıyla birlikte Paris İşletme Üniversitesinin diplomasını da alma imkanları var. Bu amaçla Ekonomi üzerine derslerin Fransa’dan gelen öğretim görevlileri tarafından Fransızca olarak yapıldığı Fransızca bölümü var.

Belarus Dışişleri Bakanlığı, önde gelen ticari bankalar, devlet ve özel işletmeler eğitim sürecine aktif olarak yardım etmektedir.

Yüksek eğitim seviyesinden dolayı fakülte mezunları kolayca iş bulabilmektedir.

 

Dil Hazırlık Fakültesi 2002 yılında kurulmuştur. Fakültede Kültürlerarası Ekonomi İletişim, Ticari İngilizce, Mesleki İngilizce, Almanca, Rusça bölümleri var.

Bu fakültede yabancı dil kursları var. Her isteyen bilgisini geliştirebilir veya yeni bir dil öğrenebilir. Çağdaş dünyanın iş talepleri doğrultusunda 2003 yılından itibaren fakülte Kültürlerarası İletişim alanında uzmanları hazırlamaya başladı. Kültürlerarası iletişim farklı kültürlere ait insanlar arasında oluşan siyasi, ekonomik, hukuki, bilgi bağlantıları öngörür. Farklı ülkeler arasında ilişkiler sürekli gelişmektedir, bu yüzden ticari değişim, turizm, bilimsel konferans v.s.’den oluşan kültürlerarası iletişim, birçok kurum, kuruluşların ulaşmaya çalıştıkları bir hedeftir.

Eğitim esnasında öğrenciler yabancı dil konusunda derin bilgiler ve işletme, pazarlama gibi farklı iletişim alanlarda dil kullanma prensiplerini öğrenir. Aynı zamanda iş ilişkileri psikolojisi, uluslar arası ticarette iş kültürü, iletişimsel davranış konusunda tecrübe kazanırlar.

Öğretim araçları olarak yeni teknoloji geniş bir şekilde kullanılmaktadır. 2001 yılında multimedya sınıfı açılmıştır, on üzeri lingafon sınıfı var. Eğitim sürecinde sürekli uydu televizyon programları kullanılmaktadır.

Her yıl yabancı dillerde öğrenci bilim ve pratik konferansı düzenlenmektedir ve yapılan çalışmalar yayınlanmaktadır. ABD, Kanada, İspanya, Fransa ve Almanya’nın farklı üniversitelerinden tecrübeli profesörler fakültede ders vermektedir.

 

İşletme fakültesi en eski Planlama ve Ekonomi fakültesinin yerine gelmiştir. Bu fakülte geleneksel eğitim ile Avrupa tecrübesini birleştirerek yeni nesil uzmanları hazırlamaktadır.

 

Pazarlama fakültesi çağdaş, rağbet gören ve çok prestijli bir meslek sunar. Böyle bir meslekle piyasa ekonomisinde en önemli görevleri üstlenebilirsiniz. Gelişmiş ülkelerin tecrübesi bünyesinde pazarlama ve lojistik kullanan şirketlerin en büyük başarıya ulaştıklarını göstermektedir. Pazarlama fakültesi bu tür uzmanları hazırlar. Fakülte mezunları işletmelerin gelişme stratejisini geliştirebilir, şirketlerin geleceğini belirleyebilirler. Şirketin mali sonucu ve personelin mutluluğu Pazarlama uzmanlarının başarılı çalışmasına bağlıdır. Pazarlama uzmanları araştırma yapabilir, mal ve hizmet taleplerini inceleyebilir, mal ve hizmet satışlarının tahminleri yapabilir, bazı ürünlerin üretimin gerekip gerekmediğini sorusuna cevap verebilir, şirketin mallarını kârlı bir şekilde satıp satamayacağı konusunda fikir verebilir. Ayrıca stratejik problemlerin çözümünün dışında uzmanlar yeni malların piyasaya sürülmesini, reklam ve servisini yapar. Mezunlar Pazarlama ve ekonomist ünvanı alır. Son sınıflarda eğitim alırken uzmanlık alanını seçerler. Aşağıdaki bölümlerden biri olmalı:

Genel Pazarlama

Sanayide pazarlama

Fiyat oluşturulması

Reklam

Uluslar arası pazarlama

Lojistik

Genel Pazarlama mezunları her alanda çalışabilirler. Onlar bütün bölümlerini bilir ve büyük şirketlerde kolayca iş bulabilirler. Pazarlama fakültesine gelecek kişilerin standart dışı düşünme tarzı olmalı ve araştırma yapmayı sevmelidir.

 

Turizm yüksek okulu Fakültesi Belarus’ta aktif olarak turizmin gelişmesine bağlı olarak 1995 yılında kurulmuştur.

Turizm ve otelcilik endüstrisi bütün dünyada iyi gelir elde etmek isteyenlere göredir.

Eğitim esnasında öğrenciler farklı alanlarda eğitim alırlar. Dil eğitimine özel önem verilmektedir.